Allegro Ads doskonale wpasowuje się we wciąż rozwijający się rynek, tym bardziej że sklep Allegro jest największym serwisem sprzedażowym w Polsce. Pozwala nie tylko znacząco poprawić sprzedaż, ale umożliwia budowanie krok po kroku rzetelnego wizerunku marki w sieci. Niemniej w dalszym ciągu prowadzenie Allegro Ads przysparza wielu problemów, szczególnie początkującym przedsiębiorcom i, jak się okazuje, nie zawsze jest opłacalne. Co warto wiedzieć o reklamach na Allegro? Czy warto zdecydować się na własną kampanię?
Czym dokładnie są reklamy Allegro?
Reklama Allegro (Allegro Ads) polega na umieszczaniu ofert widocznych dla użytkownika i całkowicie spersonalizowanych na podstawie jego wcześniejszych wyszukiwań. Pozwala to na jak najlepsze dopasowanie zawartości, a co za tym idzie znaczne zwiększenie szansy, że klient zainteresuje się produktem i kliknie link. Allegro Ads zyskuje po czasie, ze względu na stopniowe udoskonalanie się algorytmów, które coraz skuteczniej dobierają reklamy.
Jakie są zalety Allegro Ads?
Jeśli chodzi o sprzedaż, allegro nie ma sobie równych, a przedsiębiorcy mają możliwość skorzystania na tym. Główną zaletą prowadzenia własnej kampanii Allegro Ads jest zwiększenie dotychczasowej sprzedaży oraz poprawa dostępności produktów sezonowych. Pozwala to na poprawienie dochodów oraz na stopniowe, sukcesywne budowanie wizerunku marki w sieci.
Jak to wszystko działa?
Agencja reklamowa Allegro umożliwia otwarcie profilu agencyjnego, w którym tworzone są pojedyncze profile klientów indywidualnych, na których pojawiają się aktualne aukcje. Po przygotowaniu i nazwaniu kampanii, na głównej stronie serwisu Allegro, w widocznym miejscu na górze wyników, pojawiać się będą oferty – dodatkowo dzięki Ads Link możliwe jest umieszczenie odnośnika do strony internetowej.
O czym pamiętać zakładając kampanię Allegro Ads?
Na początku warto przygotować strategię. W tym celu najlepiej będzie dokładnie określić cel całej kampanii, a także przewidzieć wydatki oraz zyski sprawdzając jednocześnie, czy dysponujemy odpowiednim budżetem. Dobrym posunięciem jest również sprawdzenie sezonowości oferowanych produktów oraz przejrzenie ofert konkurencji. Opłaca się również przemyśleć, które produkty umieścić na reklamie – najlepiej wybierać te, w przypadku których możliwy jest zakup wielu sztuk (nie będzie wtedy potrzeby częstego aktualizowania oferty). Konieczne jest również sprawdzenie, czy koszt reklamy nie przewyższa wartości produktu – w takim przypadku przestanie to być opłacalne.