Allegro Ads to niezwykle przydatne narzędzie, które, właściwie wykorzystane, może znacząco poprawić sprzedaż i dochód. Należy jednak pamiętać, że popularność reklam i zainteresowanie nimi wzrasta wraz z czasem – na skutek dostosowywania się algorytmu – oraz oferty powinny być właściwie przygotowane. Na czym dokładnie polega Allegro Ads? Jak przygotować kampanię, aby reklamy allegro były jak najskuteczniejsze?
Kilka słów o Allegro Ads
Każdego dnia sklep Allegro odwiedzany jest przez tysiące osób, które dokonują milionów wyszukiwań. Daje to wiele możliwości, jeśli chodzi o marketing. Dlatego też agencja allegro wyszła naprzeciw swoim klientom i stworzyła Allegro Ads. Narzędzie to opiera się na wyświetlaniu specjalnie spersonalizowanych ofert, indywidualnie, według wcześniejszych wyszukiwań internauty. Im więcej czasu mija, tym algorytm staje się bardziej udoskonalony, co z kolei przekłada się na lepsze przypisywanie ofert. Prowadzenie Allegro Ads znacząco poprawia sprzedaż, szczególnie produktów sezonowych. W przyszłości pozwoli to zwiększyć zyski oraz stopniowo budować wizerunek marki w sieci.
Jak dodać kampanię na Allegro?
Przygotowanie kampanii w Allegro Ads nie jest trudnym zadaniem. Wystarczy stworzyć profil agencyjny, przy pomocy którego można zarządzać wieloma kontami, później wystarczy założyć indywidualne konto dla klienta oraz wysłać zaproszenie – agencja reklamowa allegro będzie mieć dzięki temu możliwość podglądania wszystkich aukcji klienta. Kolejnym krokiem jest już samo stworzenie kampanii. Wystarczy nadać jej dowolną nazwę oraz dodać oferty – można to zrobić automatycznie lub manualnie – ustalić dzienny budżet, datę emisji, placementy, a także CPC.
Reklama Allegro – najczęściej popełniane błędy
Bardzo często skuteczność kampanii niweczy kilka najpopularniejszych błędów popełnianych podczas jej tworzenia. Aby sprzedaż allegro przynosiła spodziewane zyski, należy przede wszystkim, zwrócić uwagę na kilka podstawowych błędów.
- Brak przygotowania i odpowiedniej strategii. Na początku dobrze jest nakreślić mniej więcej wydatki, zdefiniować cel oraz oszacować zyski, warto również zbadać konkurencję oraz sezonowość.
- Umieszczanie zbyt wielu ofert. Nadmiar ofert nie jest rażącym błędem, ale z pewnością może osłabić budżet. Na Allegro Ads najlepiej jest umieszczać produkty, których klient posiada na magazynie najwięcej – dzięki temu większa ilość osób skorzysta z oferty.
- Koszty reklamy przewyższające wartość produktu. Należy pamiętać, że kupno ofert przestaje być korzystne, gdy znacznie przekracza koszt oferowanej usługi.